گروه وکلای بین المللی دفاع یاران

مرکز مشاوره حقوقی بصورت حضوری و تلفنی

وصول چک برگشتی

وصول چک برگشتی

 

در معادلات روزمره بین تجار ، کسبه و سایر مردم به جای رد و بدل کردن وجوه نقدی یا جا‌به‌جایی پول به صورت الکترونیک در برخی موارد که اعتماد بین طرفین معامله یا قرارداد وجود دارد، خریدار یک یا چند فقره چک را به فروشنده و یا طرف معامله به جهت پرداخت وجه ارائه می‌کند.

 

 قابل توجه می‌باشد که در مواردی که چک را برای تضمین و یا سایر موارد نزد دیگران می‌گذارند نیز این چک‌ها نیز قابل برگشت خوردن می‌باشد .

 

 گاهی وصول چک برگشتی به علت عدم همخوانی امضاء روی چک با امضاء ثبت شده در سیستم بانکی ، قابل برگشت و پیگیری قضائی می‌باشند.

 

 

 

وصول چک برگشتی

 

 

 

 بنابراین برخی از مراجعین به دفتر حقوقی دفاع یاران عدالت ابراز می‌دارند که در یک قرارداد چک را عمداً اشتباهی امضاء کردم که وجه چک را نپردازم، در حالیکه هرگونه خدشه بابت امضاء و یا مهر برای وصول چک برگشتی قابل پیگیری قضائی می‌باشد و قانونگذار محترم برای صادر کنندگان چنین چک‌هایی ، اگر در حکم کلاهبرداری قرار بگیرند ، مجازات نیز تعیین کرده است .

 

گروه وکلای بین المللی دفاع یاران عدالت با برخورداری از همکاری وکلای پایه یک دادگستری و حقوقدانان خبره برای وصول مطالبات اعم از وصول چک برگشتی و همچنین وصول وجه سفته‌های ارائه شده و یا مطالبات مبالغ فاکتورهای رسمی و غیر رسمی تمهیدات خاصی را در نظر گرفته است ، وکیل وصول چک برگشتی در این مجموعه حقوقی به جهت مطالبات قانونی مراجعه کنندگان محترم اقدامات سریع و قانونی در نظر گرفته است .

 

 

در جریان مطالبات وصول چک برگشتی قوانین خاصی وجود دارد که دارندگان چک‌ها می بایست برای پیگیری‌های قضائی و وصول قانونی مطالبات خود، تمامی این قوانین را رعایت نمایند از جمله زمان‌های مشخص شده برای طرح شکایت کیفری علیه صادر کننده چک ، بعد از برگشت زدن و تاریخ صدور چک و سایر تاریخ‌های مشخص شده در قانون مانند زمان محدود برای درخواست تامین خواسته، نسبت به وجه چک برگشتی ، این موارد بسیار مهم و ارزشمند هستند و توصیه می‌گردد برای آگاهی کامل نسبت به موارد قانونی و اقدامات قضایی در مورد چک برگشت خورده با وکیل وصول چک برگشتی در مجموعه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت مشاوره تخصصی داشته باشید .

 

 

تامین خواسته در زمان خاصی قابل پیگیری و اجرا می‌باشد که با اجرای تامین خواسته در مورد وصول چک برگشتی می‌توان نسبت به اموال صاحب چک دستور توقیف از مرجع قضائی دریافت کرد ، مثلاً می‌توان توقیف حساب بانکی صاحب چک را از مراجع قضائی تقاضا کرد و مبالغ موجود در حساب بانکی صادر کننده چک در هریک از بانک‌های خصوصی و دولتی توقیف می‌گردند ، حتی می توان برخی از اموال صادر کننده چک را با نظر مساعد مقام قضائی توقیف نمود. مانند توقیف اسناد ملکی ، از طریق اداره ثبت و یا توقیف سندی یا فیزیکی خودروی شخصی صادر کننده چک .

 

 

 البته اقدامات قانونی در زمینه های تامین خواسته نیز دارای مراحل خاصی می‌باشد که توسط وکلای دادگستری در مجموعه حقوقی دفاع یاران عدالت با دقت و تبحر خاصی قابل پیگیری حقوقی و انجام خواهد بود.

 

 

 

 

وصول چک برگشتی 2

 

 

 

در جریان رسیدگی در پرونده‌های مربوط به چک برگشتی به موارد متنوعی برخورد می‌شود از جمله مواجه شدن با چک های بدون تاریخ یا ارائه چک سفید امضاء، چک‌های دارای چند امضاء ، چک‌های صادر شده توسط شرکت‌ها ، بدون مهر یا امضاء ، خط خوردگی در مبالغ یا تاریخ چک و گاهی چک ها می‌بایست با چند امضاء به دیگران ارائه شوند و این در حالی است که با امضاء کمتری مواجه می‌‌شویم و برای رسیدگی به این مسائل و سایر مسائل مربوط به قانون چک و نحوه وصول چک‌ برگشتی حتماً می‌بایست با علم حقوقی دقیق و درایت کامل عمل  نمود .

 

 

 گاهی در مسیر وصول مطالبات پیشنهاداتی به دارندگان چک می شود که وجه چک ها را از طریق غیر قانونی (شرخر) مطالبه کنیم و سریع‌تر به نتیجه می‌رسیم. در حالیکه چنین اقداماتی نه تنها غیر قانونی می باشد، بلکه چه بسا باعث مشکلات فراوان‌تری نیز می‌شود و امکان طرح شکایت کیفری علیه اشخاص دخیل در این امور نیز وجود دارد .

 

 

در حال حاضر وجوه چک برگشتی از طریق اجرائیات اداره ثبت نیز قابل پیگیری و مطالبه می‌باشد که این امر نیز طرق و روش‌های حقوقی خاص خود را دارد و بهتر آن است که برای وصول چک برگشتی از طریق اجرائیات اداره ثبت اسناد و املاک از مشاوره حقوقی با حقوقدانان خبره در گروه وکلای بین‌المللی دفاع یاران عدالت بهره‌مند شوید .

 

 

 طبق قانون فعلی شوراهای حل اختلاف وصول مطالبات که مبالغ آن تا  بیست میلیون تومان می‌باشد از طریق این مراجع قضائی قابل پیگیری و وصول می‌باشد و سایر مبالغ که بیش از بیست میلیون تومان می‌باشد مربوط به دادگاه‌های حقوقی صالح به رسیدگی می‌باشد .

 

 

 در نظر داشته باشید در زمانیکه علیه صادر کننده چک برگشتی اقدام قضائی را از طریق دادسرا و روش‌های کیفری در حال پیگیری هستید دیگری نیازی نیست که به مراجع قضائی حقوقی مانند دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف و یا اجرائیات اداره ثبت مراجعه نمایید ، زیرا که عموما مبالغ درخواستی شما بابت وصول چک برگشتی از همان دادگاه‌های کیفری که در جریان رسیدگی پرونده چک برگشتی هستند ، قابل وصول می‌باشد .

 

 

 عموماً بعد از صدور حکم محکومیت بدهکاران ، در مراجع قضائی و ارجاع امر به دایره اجرای احکام مدنی می‌توان تقاضای ممنوع الخروج کردن صادر کننده چک برگشتی را ، از اجرای احکام تقاضا نمود که دستور ممنوع‌الخروجی معمولاً برای دوره های شش ماهه صادر می‌گردند و تحت شرایطی می‌توان دستور یا حکم ممنوع الخروج کردن شخص بدهکار را مجددا تمدید نمود .

 

 

دریافت حکم جلب نیز از دیگر امکانات قانونی است که به اشخاص طلب‌کار داده می‌شود که بتوانند از طریق ماموران نیروی انتظامی شخص بدهکار را جلب نمایند و تحویل مقام قضائی نمایند.

 

 

 گروه وکلای بین‌المللی دفاع یاران عدالت آمادگی دارد به جهت وصول مطالبات شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین اشخاص عادی از تمامی امکانات خود استفاده نماید و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به  شناسایی اموال بدهکاران از طریق قانون اقدام نماید تا ضمن دریافت حکم توقیف نیز اقدامات فوری و قانونی را اجرا نماید.

 

 

 

 

 

لوگو-دفاع یاران

همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن:
۴۴۱۰۸۷۲۲-۰۲۱