گروه وکلای بین المللی دفاع یاران

مرکز مشاوره حقوقی بصورت حضوری و تلفنی

دعاوی مالک و مستاجر

دعاوی مالک و مستاجر

 

در قرارداد اجاره عموماً از متون حقوقی و تخصصی که حتماً باید در قراردادهای اجاره نگارش شود و از اختلافات مالک و مستاجر جلوگیری نماید بکارگرفته نمیشود و نتیجتاً در شوراهای حل اختلاف دعاوی مالک و مستاجر در این خصوص تشکیل میگردد.

 

در برخی از مواقع به علت وجود نسبت فامیلی و یا دوستی های شخصی از نوشتن قرارداد اجاره خودداری میشود و بدون هیچ مشکلی مبالغ ودیعه و اجاره بها بطور منظم پرداخت میگردد ، اما باید توجه داشت که عدم وجود قرارداد اجاره نه تنها میتواند باعث بروز اختلافات در دوستی ها و نسبت‌های فامیلی گردد بلکه موجب طرح دادخواست حقوقی در خصوص دعاوی مالک و مستاجر یا اثبات تملک در مراجع قضایی گردد. بر این اساس توصیه میشود تحت هر شرایطی قرارداد اجاره مطابق با قوانین جاری کشور حتی با نزدیکترین اقوام یا حتی فرزندان نیز مکتوب شود .

 

در صورت ارسال مدارک و شرایط ملک و سایر مشخصات موجر و مستاجر و پرداخت هزینه‌ی قراردادنویسی میتوانید تخصصی ترین متن قرارداد اجاره را از گروه وکلای بین المللی دفاع یاران مطالبه نمایید .

 

اگر قصد دارید خودتان قرارداد اجاره تنظیم نمایید و بدون حضور در دفاتر مشاورین املاک اجاره نامه ای داشته باشید که نه تنها معتبر باشد بلکه از نظر مراجع قضایی در خصوص دعاوی مالک و مستاجر نیز قابل استناد قرار بگیرد ، میبایست نکات مهمی را در متن قرارداد اجاره در نظر بگیرید که در متن پیش رو به چندین نکته مهم اشاره میشود.

 

 

 

 

اول مشخصات کامل موجر و مستاجر با ذکر کد ملی و آدرس و تلفن های ثابت و همراه نوشته شود.

 

از مهمترین نکات قابل توجه مقامات قضایی در رسیدگی به پرونده های دعاوی مالک و مستاجر تاریخ شروع و پایان قرارداد اجاره میباشد، بنابراین ذکر این تاریخ ها را بصورت دقیق و واضح در قرارداد اجاره در نظربگیرید.

 

مشخصات ملک مورد اجاره شامل آدرس کامل مطابق با اصل سند ملکی و ذکر امکانات و تعداد اتاقها و سایر امکانات نظیر پکیج و غیره ذکر گردد.

 

در نظر داشته باشید درصورتی که بین مالک و مستاجر چندین فقره چک رد و بدل میشود، مشخصات کامل قرارداد در چک قید گردد و همزمان مشخصات چک نیز در متن قرارداد اجاره ذکر شود. چراکه تبادلات مالی در پرونده های دعاوی مالک و مستاجر ، میتواند یکی از پر تنش ترین موضوعات و منشاء اختلافات باشد.

 

از جمله نکات مهم در قرارداد اجاره، زمان تحویل محل اجاره میباشد که شروع تاریخ اجاره نیز میباشد.

 

در زمان طرح دعاوی بین مالک و مستاجر ارائه اسناد مالکیت نیز علاوه بر اجاره نامه میبایست تقدیم مرجع قضایی گردد.

 

تعداد نفرات در ملک مسکونی اجاره‌ای  نگارش شود و مالکین محترم بهتر است که حق واگذاری ملک استیجاری را از مستاجر سلب نمایند و کاربری ملک اجاره ای را در متن قرارداد دقیقا مشخص نمایند، زیرا در دعاوی مالک و مستاجر بروز اختلافات میتواند از نوع کاربری محل اجاره شروع شود که املاک مسکونی را بعد از اجاره مورد استفاده اداری قرار میدهند.

 

ضمانت های اجرایی در زمان و نحوه پرداخت اجاره بها و عدم تحویل ملک در پایان قرارداد و همچنین شرایط تمدید اجاره نامه نیز از دیگر مواردی هستند که باید بطور دقیق در قرارداد اجاره قید شود .

 

سایر شروط محل اجاره و تسویه حسابهای قبوض آب و برق و گاز اگر بصورت اختصاصی یا اشتراکی هستند و پرداخت شارژ ماهیانه به مدیریت ساختمان و در پایان تاییدیه و امضا چند شاهد (حداقل دو شاهد) بسیار ضروری و مهم میباشد.

 

پس از ذکر برخی از نکات مهم در قراردادهای اجاره متذکر میگردد که به جهت تنظیم و نگارش تخصصی هرگونه قراردادهای ملکی اعم از قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی ، قرارداد اجاره ویلا ، قراردادهای املاک تجاری ، قراردادهای املاک وقفی و همچنین قرارداد در مورد خرید یا فروش املاک و نیز قرارداد مشارکت در ساخت،  شما میتوانید با گروه وکلای بین المللی دفاع یاران تماس بگیرید.

 

 

 

 

شایان ذکر میباشد که بر طبق قانون اصولاً رسیدگی به دعاوی مالک و مستاجر در حال حاضر بر عهده ی شوراهای حل اختلاف در کلیه مناطق میباشد.

 

مالکین عموماً از عدم پرداخت اجاره و یا عدم تخلیه به موقع املاک استیجاری و یا سایر موضوعات طرح دعوا دارند و مستاجرین نیز بابت مشکلات کلی محل استیجاری که شامل ایرادات فنی و یا عدم استرداد وجه ودیعه قرض الحسنه ، اجاره و یا سایر موضوعات دادخواست میدهند.

 

باید در نظر داشته باشید مبالغ زیادی که بابت ضمانت های اجرایی بین مالک و مستاجر در قراردادهای اجاره تعیین میگردد در صورتی که اختلاف فاحش با عرف داشته باشد قابل وصول نخواهد بود .

 

در طرح دعاوی مالک و مستاجر نکات مهم حقوقی و قانونی وجود دارد که طرفین باید با استفاده از مشاوره در دفتر گروه وکلای بین المللی دفاع یاران میتوانند در دعاوی مالک و مستاجر با سرعت بیشتر به نتیجه مطلوب برسند. دریافت دستور تخلیه و یا صدور حکم تخلیه توسط مرجع قضایی ، شرایطی خاص دارد که مالکین و مستاجرین محترم در دعاوی مالک و مستاجر باید رعایت نمایند.

 

دستور تخلیه به مالکینی ارائه میشود که متن قرارداد اجاره آنها با مستاجر مطابق با قانون باشد و این دستور در شورای حل اختلاف در کمترین زمان ممکن صادر میشود و تمرد مستاجر از دستور تخلیه باعث میشود که تخلیه ملک استیجاری به دایره اجرای احکام سپرده شود و دادورز اجرای احکام با همکاری نیروی انتظامی نسبت به اجرای دستور تخلیه اقدام عملی داشته باشند .

 

این در حالی است که تشکیل پرونده در شورای حل اختلاف در موضوعات دعاوی مالک و مستاجر با مضمون حکم تخلیه شرایط رسیدگی متفاوت زمان و نحوه ی اجرای حکم نیز دارای تفاوت زیادی با مراحل دستور تخلیه میباشد.

 

گروه وکلای بین المللی دفاع یاران همواره آمادگی دارند ، کلیه دعاوی مالک و مستاجر را در کمترین زمان ممکن و با توانایی زیاد برای موکلین داخل و خارج از کشور طرح نمایند و در سریعترین زمان ممکن اجرای حکم را با کمک مقامات انتظامی اجرا نمایند.

 

هموطنان خارج از کشور از طریق ثبت درخواست در این صفحه میتوانند ضمن ارسال کلیه مدارک ملکی ، تشکیل پرونده قضایی را در کمترین زمان به گروه وکلای دفاع یاران بسپارند .

 

وکالت امور ملکی در راستای خرید و فروش املاک در تمام شهرهای ایران و همچنین امکان حضور حقوقدان در محل جلسات مهم شما در قراردادهای املاک، تنها با تعیین وقت قبلی قابل پذیرش میباشد.

 

 

لوگو-دفاع یاران

همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن:
۴۴۱۰۸۷۲۲-۰۲۱